Online incasso van GGN - het proces

Als ondernemer wil je graag bezig zijn met de dingen waar je goed in bent. Onbetaalde facturen kunnen onbedoeld veel energie en tijd van je vragen. Wij nemen dit voor je uit handen. Benieuwd hoe het proces verloopt? We leggen het kort voor je uit.

Fase 1: Openstaande factuur uploaden

Als je besluit je openstaande factuur uit handen te geven, kun je de factuur eenvoudig uploaden via ons formulier. Naast de de openstaande facturen vragen wij ook om je gegevens en die van de je klant. Als wij alle gegevens compleet hebben kunnen wij starten met onze werkzaamheden. Binnen 48 uur na aanmelding ontvang je de inloggegevens van MijnGGN.

Nadat u uw incasso-opdracht online heeft ingediend, zijn er drie fases: Aanmanen, Dagvaarden en Vonnis & Beslag. Gedurende het gehele traject kun je via MijnGGN de status volgen.

Fase 2: Aanmanen

We starten met een laatste herinneringsbrief naar uw klant (alleen als uw klant een particulier is). Naast het openstaand bedrag vermelden we de wettelijke incassokosten die in rekening worden gebracht als de factuur niet binnen veertien dagen is betaald. Uw klant krijgt dus nog één keer de mogelijkheid om uw factuur zonder extra kosten te voldoen.
Alsnog geen betaling? Dan gaan we uw klant aanmanen en verhogen we het openstaande bedrag met de wettelijke incassokosten. We nemen op verschillende manieren contact op met uw klant om in deze fase toch tot een betaling te komen.

Fase 3: Scoring, Voorschot en Dagvaarden

We hebben een database met miljoenen debiteuren. Hiermee kijken we of uw klant wel kán betalen.
Als dat niet het geval is, stoppen we.

Als we doorgaan wordt in de meeste gevallen uw factuur betaald. Op dit punt in fase 2 zijn we wettelijk verplicht een voorschot aan u te vragen voor de proceskosten (o.a. griffiekosten). U krijgt hier bericht van. Nadat u het voorschot betaalt, gaan we verder met dagvaarden. Uw klant ontvangt van de deurwaarder een officieel bericht om in de Rechtbank te verschijnen.

Fase 4: Vonnis & Beslag

Na dagvaarden volgt een uitspraak van de rechter: het vonnis. Met dit vonnis bezoekt de deurwaarder uw klant om een laatste betaalmogelijkheid te bieden. In overleg met de deurwaarder kan er ook een betalingsregeling getroffen worden om beslaglegging te voorkomen.

Als beslaglegging onvermijdelijk is dan beoordeelt GGN de meest passende vorm van beslag. Denk hierbij aan beslag op: loon, bankrekening, auto en inboedel.

Meer weten over onze online dienstverlening?

Wij helpen je graag verder.

Meer informatie aanvragen

Ben je al klant? Log dan direct in bij MijnGGN.

Mail ons

Chat met ons

088-3316678

We zijn op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur