Ik heb een betalingsachterstand, wat nu?

Je hebt een brief van GGN ontvangen over een betalingsachterstand. Dat kan iedereen gebeuren. Toch is het belangrijk dat je snel actie onderneemt om onnodig hoge kosten te voorkomen. Dit doe je door in te loggen op je persoonlijke MijnIncasso account. Ben je op zoek naar hulp? We helpen je graag. Lees hieronder meer over onze samenwerkingen, o.a. met Geldfit.

Regel eenvoudig alles online

Log in op je persoonlijke account

Wat kun je doen?

  • Betalingsregeling treffen
  • Direct betalen
  • Je persoonlijke dossier inzien
  • Wijzigingen doorgeven

Waarmee kunnen we je helpen?

Betalingsachterstand oplossen

Je hebt een brief van GGN ontvangen, wat nu? Je kunt op verschillende manieren jouw betalingsachterstand oplossen: 

  • Een betalingsregeling aanvragen: dit doe je eenvoudig door in te loggen op je persoonlijke MijnIncasso-account of via het online formulier.
  • Direct een betaling doen: je kunt ook direct een betaling doen via een speciale beveiligde pagina.
  • Contact opnemen: heb je vragen of zijn er onduidelijkheden? Neem dan contact met ons op.
  • Jouw gegevens inzien of wijzigen: via jouw persoonlijke MijnIncasso-account heb je inzicht in jouw lopende dossiers en kun je wijzigingen aan ons doorgeven.

Heb je moeite met het betalen van je openstaande rekening?

Wij helpen je graag. Want GGN vindt het belangrijk om mensen die wel willen betalen, maar dit niet kunnen, te helpen. We doen dit in samenwerking met een aantal partijen. Samen bieden wij je tips, tools en verwijzingen naar hulpinstanties, passend bij je persoonlijke situatie.

  • Wil je anoniem hulp bij je financiën? In de gratis app van fiKks helpt een persoonlijke buddy jou om overzicht te krijgen in je geldzaken, contact te leggen met je schuldeisers en betalingsafspraken te maken. Of met andere financiële vragen. Kijk op wijgaanhetfikksen.nl/ggn/ of download de fiKks app direct via de appstore.
  • Zit je zonder werk? Wij hebben een samenwerking met Timing Uitzendbureau. Neem contact met ons op voor meer informatie.
  • Wil je je beslagvrije voet laten herberekenen? Het herberekenen van de beslagvrije voet gebeurt jaarlijks, maar gaat niet automatisch. Via de link https://www.ggn.nl/contact/ik-heb-een-betalingsachterstand/ kom je bij ons contactformulier. Na de keuze “Ik wil een herberekening van mijn beslagvrije voet” wordt stap voor stap aangegeven wat je moet doen.
  • Kom je er zelf niet meer uit? Er zijn diverse hulpinstanties die je kunnen helpen. Ga naar Geldfit via www.geldfit.nl/ggn. Via een korte test krijg je een hulpaanbod op maat op basis van jouw postcode. Of bel voor hulp bij schulden met het gratis telefoonnummer van de Nederlandse Schuldhulproute. Dit is volledig anoniem.
    Stichting 113 is een zelfstandige en onafhankelijke zorgaanbieder op het gebied van zelfmoordpreventie. De organisatie bestaat uit psychologen en psychiaters. Zij zijn werkzaam in de professionele dienstverlening en hulpverlening. Ga voor hulp naar de website van 113.
  • Heb je een eigen onderneming? Kijk dan op www.geldfit.nl/zakelijk/ggn. Doe de test en binnen enkele minuten zie je hoe jouw bedrijf er financieel voorstaat. Je krijgt een persoonlijk advies en ziet waar je terecht kunt voor hulp.

Heb je vragen? Bekijk onze animatie!

Heb je vragen over de brief van GGN of is iets je niet duidelijk? Misschien helpt deze animatie jou om antwoord te krijgen. In de animatie leggen we het hele proces van incasseren helder en duidelijk voor je uit en benoemen we ook de mogelijke stappen die je kunt nemen.
Heb je een vraag die in de animatie niet beantwoord wordt? Kijk dan bij onze veelgestelde vragen.

 

Contact opnemen met GGN?

We helpen je graag. Vul het contactformulier in of bel.

088 – 331 4500

maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 17:00 uur