GGN en Buckaroo introduceren een full service incasso- en creditoplossing

Incasso- en gerechtsdeurwaardersorganisatie GGN en betaalprovider Buckaroo bundelen hun krachten. Gezamenlijk willen zij organisaties en bedrijven helpen met maatschappelijk verantwoord incasseren. Op basis van betaalgedrag van ruim 3,6 miljoen consumenten en ruim 600.000 bedrijven kan GGN betere voorspellingen doen om creditmanagement te optimaliseren. Dit wordt vertaald in een gepersonaliseerde aanpak om rekeningen sneller en op een klantvriendelijke manier betaald te krijgen.

John Nootenboom, CEO bij GGN: “We zijn er trots op dat we onze krachten bundelen met een Nederlandse mede-pionier op het gebied van betaaloplossingen. Het doel van de samenwerking past binnen de missie van GGN: sociaal maatschappelijk verantwoord incasseren en daarmee problematische schulden voorkomen. Het creditmanagementsysteem van Buckaroo zorgt voor bewezen beter betaalgedrag. Dat is een waardevolle aanvulling voor onze opdrachtgevers.”

Sociale incasso-aanpak

Ook Paul Scholten, CEO bij Buckaroo onderstreept het belang van de samenwerking: “Het creditmanagementplatform van Buckaroo zorgt voor een geautomatiseerde en klantvriendelijke opvolging van niet-betaalde facturen met een betaallink via e-mail, QR of sms. Dit voorkomt dat consumenten vroegtijdig in een incassoproces terechtkomen. In GGN hebben we een waardevolle partner gevonden. De beproefde methode van sociaal incasseren via GGN is een mooie aanvulling op onze betaaloplossingen.”

Waar GGN actief is in het private en publieke domein, ligt het zwaartepunt van Buckaroo meer bij e-commerce. Opdrachtgevers van GGN kunnen in de toekomst gebruikmaken van de creditmanagement- en betaaloplossingen van Buckaroo. Visa versa kunnen de opdrachtgevers van Buckaroo gebruikmaken van de klantvriendelijke sociale incasso-aanpak van GGN zowel nationaal als internationaal.

Betaalgedrag voorspellen

Nootenboom: “Samen met Buckaroo kunnen we inzichten uit verschillende sectoren aan elkaar koppelen en best practices delen. Daarmee zijn we in staat om het betaalgedrag van consumenten en bedrijven nog beter te voorspellen. Dit is natuurlijk ten gunste van ons beider opdrachtgevers en hun klanten, maar ook vanuit sociaal maatschappelijk oogpunt levert het waarde. Met het inzicht van zowel GGN als Buckaroo zijn we in staat eerder problemen te signaleren en de juiste full service creditmanagement oplossing te bieden voor een effectief en klantvriendelijk betaalproces.”