Zorgverzekeraars

GGN werkt al jaren samen met grote zorgverzekeraars als CZ, Menzis, Achmea en DSW. Uit ervaring weten wij dat mensen met een betalingsachterstand vaak meerdere schulden hebben. En soms ook sociale problemen. Wij kijken naar de persoon achter de schuld. Zo komen we tot een optimale oplossing waar jij én de klant tevreden mee zijn.

Risico op betalingsachterstanden neemt toe

De zorgpremies stijgen en blijven naar verwachting ook in de toekomst stijgen. Voor jouw klant is die premie een steeds grotere hap uit hun budget. De kans dat jouw klant die premie niet meer kan betalen wordt groter. En het risico op betalingsachterstanden ook.

Vroeg ingrijpen

De maatschappij verwacht dat jij jouw verantwoordelijkheid neemt in het voorkomen van schulden. Daarom wil jij eigenlijk continu in contact staan én blijven met je klanten. Zodat je op tijd hulp kunt bieden. En kunt voorkomen dat jouw klant diep in de schulden belandt of zelfs in de regeling betalingsachterstand zorgpremie. Wij helpen je hiermee door al in een vroeg stadium voor overzicht te zorgen en in te grijpen voordat schulden problematisch worden.

Persoonlijke benadering

Iedere klant is anders en benaderen we ook anders voor een optimaal resultaat. Wij hebben een database met de gegevens van ruim 3,6 miljoen mensen met betalingsachterstanden. 90 tot 95 procent van jouw klanten kennen we al. Met deze gegevens hebben wij GGN persona’s ontwikkeld. Met voor ieder klanttype een andere aanpak. Soms is een strenge toon nodig, veel vaker een helpende hand.

Hulp op maat

Soms maakt een beetje hulp al een groot verschil. Wij zorgen dat jouw klanten in actie komen. Dit doen we in samenwerking met verschillende partners. We koppelen jouw klant bijvoorbeeld aan een buddy via de schuldenapp fiKks. Of helpen met werkbemiddeling via uitzendbureau Timing. Ook verwijzen wij jouw klant waar nodig door naar hulpinstanties.

Thuisbezoek

Je kunt ook – als extra dienst – kiezen voor een thuisbezoek. Dat geeft vaak een veel duidelijker beeld van de financiële en sociale situatie van jouw klant. Zo’n persoonlijk bezoek maakt schulden bespreekbaar en we kunnen direct ingrijpen en erger voorkomen. Lees meer

Efficiënt, maar menselijk incassotraject

De verhalen uit de praktijk van GGN gaan altijd over betalen, over geld. Maar als je verder kijkt,
gaan ze vooral over mensen. Wij zijn een verlengstuk zijn van jouw organisatie en zoeken altijd naar een balans tussen financieel en sociaal rendement. We proberen zoveel mogelijk tot een oplossing te komen zonder tussenkomst van een rechter. Dat scheelt jou en jouw klant onnodige kosten en tijd.

Onze diensten voor jouw branche

  • GGN Thuisbezoek Voorkomen van gerechtelijk kosten door langs te gaan bij klanten
  • Acceptatie Vooraf kredietwaardigheid checken om problematische schulden te voorkomen.

Interessant voor jou

Wij investeren continu in innovatie en samenwerking om onze dienstverlening te versterken. In onze artikelen, persberichten en blogs lees je hoe we dat doen.

Lees alle artikelen

Wat klanten van ons vinden

“We zijn bij DSW erg zuinig op onze reputatie en geven alleen openstaande vorderingen uit handen aan partijen die we kunnen vertrouwen. GGN is zo’n partner. Naast het jarenlange vertrouwen biedt GGN ook vakmanschap.”

Piet van der Meer - DSW zorgverzekeraar | teamleider Debiteurenbeheer