Sturen op financiële, maatschappelijke én sociale cijfers
Als opdrachtgever heb je belang bij klanten die financieel gezond zijn. Soms moet je streng zijn, een helpende hand levert vaak meer op. Willem Bieshaar, financieel directeur bij GGN vertelt hoe we persoonlijke aandacht aantoonbaar meer betalingen binnenhalen.
Investeren in financieel én sociaal rendement is belangrijk voor een gezonde maatschappij. Wij kijken dus niet alleen naar de financiën, maar ook naar maatschappelijke cijfers.
Willem Bieshaar : “GGN is een digitaal bedrijf met een persoonlijke benadering. Alles wat automatisch kan, automatiseren we, daar waar persoonlijk contact het verschil maakt, zijn wij er. Wij geloven dat mensen in principe hun betalingsverplichtingen willen nakomen. Het is onze wettelijke en morele taak hen hierbij te helpen.
Bij GGN geloven we dan ook dat aandacht loont. We lossen schulden op voordat deze problematisch worden. Dat doen we met zorg, respect en aandacht. We verdiepen ons in de persoon en denken mee in een passende oplossing. We oordelen niet, zijn streng wanneer nodig maar bieden nog vaker een helpende hand. Die persoonlijke aandacht helpt, want we halen hier aantoonbaar meer betalingen mee binnen. Dankzij GGN worden bedrijven en organisaties betaald voor de diensten en producten die zij leveren. Zo creëren we financieel én sociaal rendement.
Omzet 2020
Natuurlijk was 2020 door de corona-pandemie helemaal anders. Ondanks het bijzondere jaar sloten we 2020 positief af. We draaiden een omzet van 57 miljoen en een EBITDA van 2,4 miljoen. Onze opdrachtgevers beloonden onze samenwerking met een mooie 8 en uit ons imago-onderzoek bleek dat 94% onze positionering rond ‘Aandacht Loont’ aansprekend vindt.
Dat zijn cijfers waar ik als financieel directeur blij van word. Dat is immers mijn rol in ons bedrijf: sturen op resultaten en deze in cijfers weergeven. En dat zijn niet alleen de financiële cijfers, wij willen ook positieve cijfers zien op het gebied van klant-, opdrachtgever- én medewerkerstevredenheid. Daar werken we elke dag hard aan.
Zo hebben we vorig jaar:
- 307.361 telefoontjes van klanten aangenomen;
- zelf 230.851 klanten telefonisch benaderd;
- zijn er 1.127.623 e-mails verstuurd.
Financieel gezonde klanten van levensbelang
Investeren in financieel en sociaal rendement is ook de juiste strategie richting de toekomst. Wij geloven in een gedeelde verantwoordelijkheid om schulden op te lossen. Nu ligt die verantwoordelijkheid nog met name bij klanten die een betalingsachterstand hebben of al in de schulden zitten. Maar bedrijven en organisaties mogen zelf ook kijken aan wie ze hun producten en diensten verkopen. En consumenten dus niet in een kwetsbare positie brengen.
GGN neemt opdrachtgevers mee in het belang van financieel gezonde klanten. Onze werkzaamheden verschuiven steeds meer van het innen van vorderingen naar het voorkomen en oplossen van schulden. Wij sturen bijvoorbeeld zo veel mogelijk op minnelijke incasso en het voorkomen van een gang naar de rechter. Wij investeren nadrukkelijk in het minnelijke proces, omdat we geloven dat aandacht loont. Sociaal, maatschappelijk en uiteindelijk ook financieel. Nu en in de toekomst.”
Het jaarverslag 2020 van GGN: Dit jaar geen papieren document in mei, maar een video in maart! Ons jaar in 90 seconden: