GGN CreditLab: Reportage Credit Expo 2019

4 minuten | Samenwerken | Innovatie

Het thema van deze editie van de jaarlijkse Credit Expo was digitalisering. Vanzelfsprekend was GGN ook van de partij op de Expo, het grootste kennis- en netwerkevent voor de Nederlandse Credit Managementsector. Folkert Tempelman was namens New Business Radio ter plaatse voor een reportage van CreditLab, de maandelijkse podcast van GGN.

Niet alleen bemanden we op 7 november een stand op het evenement, maar we verzorgden ook voor een bomvolle zaal een inspiratiesessie in samenwerking met Salesforce. We gaven daarin antwoord op de vraag ‘Hoe blijf je persoonlijk in een wereld die steeds digitaler wordt?’.

Sprekers en concullega’s

Tempelman sprak naast een aantal GGN’ers, zoals algemeen directeur Rinus van Etten, ook met andere sprekers op het evenement. Een van die sprekers was Prof. Dr. Victor Lamme van de Universiteit van Amsterdam. Hij sprak over hoe je op de juiste knoppen in het brein van een klant kunt drukken. Lamme: “Wat ik heb verteld is hoe ons brein werkt, maar ook hoe ons brein wordt beïnvloed door dingen om ons heen. Waar ik de nadruk op heb gelegd is dat dingen als een appèl aan ons verstand, bewustwording, dat zijn dingen die meestal niet zo goed werken. Het is veel belangrijker om op de juiste emoties in te spelen.

Persoonlijk blijven in een digitaliserende wereld en op de juiste emoties inspelen is ook iets waar concullega Intrum zich mee bezig houdt. Namens Intrum komen Carlijn Hofman en Niels van de Beek aan het woord in de reportage. “In onze sessie kwam vooral naar voren dat veel mensen het gebruik van digitale middelen heel erg overschatten”, geeft Hofman aan. Van De Beek vult aan: “Je moet je klanten kennen voor je kunt digitaliseren.”

Reportage

Misschien wel het interessantste gedeelte van de reportage is het interview met Ivan van Dijk en Reinier van Leuken (Salesforce) waarin zij de inspiratiesessie die ze even voor het interview verzorgden, toelichten. Van Dijk: “Als je naar de afgelopen jaren kijkt dan hebben we met GGN al veel gedaan met digitale middelen. Alleen er was veel complexiteit in de IT-structuur. Dat is een van de drijfveren geweest om te kiezen voor een nieuw platform.” Dat nieuwe platform is Salesforce. Van Leuken: “Salesforce staat eigenlijk voor het samenbrengen van bedrijven en hun klanten. Dat doen we met een heel breed portfolio.”

De reportage hoor je hier terug in de uitzending van Credit Lab.

Reacties

Geef een reactie