Wat zijn de maximale kosten bij GGN?

Onbetaalde facturen?

Direct een opdracht indienen

  • Incassobureau & deurwaarder in één
  • Vooraf duidelijkheid over de kosten
  • 24/7 inzicht in je dossiers

Deurwaarder Tilburg

Wij zijn een betrouwbare deurwaarder in Tilburg en nemen alles uit handen: van herinnering tot en met eventuele beslaglegging. GGN is de oplossing voor onbetaalde facturen: jij uploadt je facturen en wij doen de rest.

Als ondernemer krijg je te maken met niet-betalende klanten, ook bekend als wanbetalers. Wij begrijpen als geen ander dat je graag snel je geld wilt zonder de relatie met de klant te beschadigen. Bij GGN incasseren wij met respect voor je klant. Zo krijg jij je geld én behoud je een goede relatie met je klant.

Deurwaarder in Tilburg

Als je op zoek bent naar een deurwaarder in Tilburg kun je GGN vertrouwen als autoriteit op het gebied van dagvaarding en beslaglegging. Bovendien zijn wij ook een incassobureau; als incassobureau en deurwaarder in één helpen wij je graag om je klanten op tijd te laten betalen. Handig, want op die manier hoef je niet meerdere partijen in te schakelen om jouw factuur te incasseren.

Ik heb een online incasso ingediend, en dan?

Na het indienen van een factuur nemen wij je dossier binnen één werkdag in behandeling. Wij nemen direct contact met je op als er vragen of onduidelijkheden zijn. Het proces bestaat in totaal uit drie stappen:

Jij uploadt jouw onbetaalde facturen en wij doen de rest.

Online incasso starten

Incassotraject mobiel Created with Sketch. We beginnen met een minnelijke fase (duur: 3 weken) Als de totale vordering (de factuur plus de kosten) lager is dan €100 sluiten we het dossier. Jouw kosten zijn dan maximaal €25 (excl. kosten voor externe partijen). W e sluiten het dossier Afhankelijk van het nog openstaande bedrag nemen we vervolgstappen. Afhankelijk van het nog openstaande bedrag nemen we vervolgstappen. Gedeeltelijk of niet betaald Gedeeltelijk of niet betaald Via onze database met 3,6 miljoen klanten bepalen we de slagingskans van een gerechtelijke procedure. We onderzoeken dus of het zinvol is om door te gaan. Scoring gerechtelijke fase We sluiten het dossier om onnodige kosten te voorkomen. Jouw kosten zijn maximaal €25 (excl. kosten voor externe partijen). We sluiten het dossier Op basis van onze kennis over het betaalgedrag van 3,6 miljoen klanten kiezen wij welk aanmaningstraject het beste bij jouw klant past. We benaderen je klant via een brief, telefoon en/of e- mail. A anmanen LAGE KANS HOGE KANS 70% 30% In 70% van gevallen is dit het einde van het traject. Je klant heeft de gehele vordering betaald; de factuur plus onze kosten. Jouw kosten zijn dan €0. Alles is betaald Hier gaat het traject over in een gerechtelijke fase Kostenvoorschot betalen Onze deurwaarder gaat persoonlijk langs bij je klant met een dagvaarding: een oproep om voor de rechter te verschijnen. Dagvaarden We hebben via de rechter een vonnis (uitspraak) gekregen. Als de rechter bepaald heeft dat jouw klant moet betalen, dan zullen we de klant hier eerst van op de hoogte brengen (betekening vonnis). Betaalt je klant niet? Dan gaan we over tot het leggen van beslag (bv. op loon of voertuig). Vonnis en beslag Wij incasseren de gehele vordering inclusief onze kosten. Jij ontvangt je geld en wij sluiten het dossier. Alles is betaald Wij incasseren de gehele vordering inclusief onze kosten. Jij ontvangt je geld en wij sluiten het dossier. Alles is betaald De hoogte van het voorschot is afhankelijk van de hoogte van de vordering (minimaal €350). Het voorschot wordt aan het eind van het traject verrekend. We zullen altijd proberen het hele openstaande bedrag (jouw factuur en onze kosten) te incasseren. Lukt dat niet, wordt het kostenvoorschot verrekend met onze kosten. Jouw kosten zijn maximaal €275 (excl. kosten voor externe partijen zoals griffierecht). Is je klant een particulier of met zijn privé-vermogen aansprakelijk? We versturen eerst een WIK (Wet Incasso Kosten) brief. Deze is wettelijk verplicht. Je klant krijgt hiermee 14 dagen de tijd om zonder bijkomende kosten jouw factuur te betalen. Duur: 3 weken Alles is betaald nee ja We sluiten het dossier. Jouw kosten zijn €10. Gedeeltelijk of niet betaald Gedeeltelijk of niet betaald Wij gaan verder.
Incassotraject desktop Created with Sketch. We beginnen met een (duur: 3 weken) minnelijke fase Op basis van onze kennis over het betaalgedrag van 3,6 miljoen klanten kiezen wij welk aanmaningstraject het beste bij jouw klant past. We benaderen je klant via een brief, telefoon en/of e-mail. Afhankelijk van het nog openstaande bedrag nemen we vervolgstappen. Afhankelijk van het nog openstaande bedrag nemen we vervolgstappen. We zullen altijd proberen het hele openstaande bedrag (jouw factuur en onze kosten) te incasseren. Lukt dat niet, wordt het kostenvoorschot verrekend met onze kosten. Jouw kosten zijn maximaal €275 (excl. kosten voor externe partijen zoals griffierecht). Gedeeltelijk of niet betaald Gedeeltelijk of niet betaald A anmanen Gedeeltelijk of niet betaald 30% In 70% van gevallen is dit het einde van het traject. Je klant heeft de gehele vordering betaald; de factuur plus onze kosten. Jouw kosten zijn dan €0. Alles is betaald 70% Als de totale vordering (de factuur plus de kosten) lager is dan €100 sluiten we het dossier. Jouw kosten zijn dan maximaal €25 (excl. kosten voor externe partijen). We sluiten het dossier. Jouw kosten zijn €10. W e sluiten het dossier Via onze database met 3,6 miljoen klanten bepalen we de slagingskans van een gerechtelijke procedure. We onderzoeken dus of het zinvol is om door te gaan. Hier gaat het traject over in een gerechtelijke fase Scoring gerechtelijke fase Kostenvoorschot betalen Onze deurwaarder gaat persoonlijk langs bij je klant met een dagvaarding: een oproep om voor de rechter te verschijnen. Dagvaarden We hebben via de rechter een vonnis (uitspraak) gekregen. Als de rechter bepaald heeft dat jouw klant moet betalen, dan zullen we de klant hier eerst van op de hoogte brengen (betekening vonnis). Betaalt je klant niet? Dan gaan we over tot het leggen van beslag (bv. op loon of voertuig). Vonnis en beslag Wij incasseren de gehele vordering inclusief onze kosten. Jij ontvangt je geld en wij sluiten het dossier. Wij incasseren de gehele vordering inclusief onze kosten. Jij ontvangt je geld en wij sluiten het dossier. Alles is betaald Alles is betaald Alles is betaald Gedeeltelijk of niet betaald HOGE KANS LAGE KANS We sluiten het dossier om onnodige kosten te voorkomen. Jouw kosten zijn maximaal €25 (excl. kosten voor externe partijen). We sluiten het dossier De hoogte van het voorschot is afhankelijk van de hoogte van de vordering (minimaal €350). Het voorschot wordt aan het eind van het traject verrekend. We versturen eerst een WIK (Wet Incasso Kosten) brief. Deze is wettelijk verplicht. Je klant krijgt hiermee 14 dagen de tijd om zonder bijkomende kosten jouw factuur te betalen. Duur: 3 weken Wij gaan verder. Is je klant een particulier of met zijn privé-vermogen aansprakelijk? nee ja

Schuldbewaking

Heeft je klant niet alles betaald en is het dossier er geschikt voor? Dan blijven we je klant regelmatig in de gaten houden. Dat hangt af van de reden van niet betalen en de hoogte van het bedrag.

Extra

Meer uitleg over de kosten en begrippen vind je bij de veelgestelde vragen.

 

Vanaf het moment dat je jouw onbetaalde facturen hebt geupload, gaan wij aan de slag. Je hebt dan 24/7 inzicht in al jouw lopende dossiers via jouw persoonlijke MijnGGN-account.

Inloggen op Mijn GGN

Een deurwaarder inschakelen, wat zijn de kosten?

Vaak gaat je klant over tot betaling zonder tussenkomst van een rechter. Dit betekent dat je zelf helemaal niets hoeft te betalen, want je klant betaalt de kosten.

Met onze rekentool krijg je een indicatie van de maximale kosten (excl. BTW) als je klant niet betaalt. De hoogte hiervan is afhankelijk van het openstaande bedrag en welke stappen er worden ondernomen. Dankzij de tool voorkom je verrassingen achteraf, wel zo fijn.

Dit zijn de kosten.

In 70% van de gevallen gaat je klant over tot betaling zonder tussenkomst van de rechter. Zelf betaal je dan helemaal niets. In dat geval betaalt je klant namelijk de kosten. In het geval je klant niet over gaat tot betaling, werken wij met een kostenmaximum. Bereken het eenvoudig via onderstaande rekentool.

Meer weten over onze online dienstverlening?

Wij helpen je graag verder.

Direct een opdracht indienen

Ben je al klant? Log dan direct in bij MijnGGN.

Mail ons

Chat met ons

088-3316678

We zijn op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur