De oplossing voor onbetaalde facturen.
Je hebt een product of dienst geleverd maar de betaling blijft uit. Zelf heb je er alles aangedaan en de volgende stap is hulp inschakelen. Wij kunnen je helpen met onze online oplossing. Jij uploadt je facturen en wij doen de rest. Jouw kosten zijn maximaal 35 euro.
Meteen aan de slag?
Direct online incasso starten- Eenvoudig online je facturen uploaden
- Maximale kosten: 35 euro
- Persoonsgerichte en effectieve aanpak
Hoe werkt het?
Als je jouw factuur uit handen geeft aan GGN, gaan we direct voor je aan de slag. We starten het minnelijk incassotraject. Wat kan je verwachten?
Uploaden van je onbetaalde factuur
- Binnen één werkdag nemen we contact met je op bij eventuele vragen.
- Binnen 3 werkdagen ontvang je de inloggegevens van jouw persoonlijk MijnGGN-account. Hiermee heb je 24/7 inzicht in de status van het incassotraject.
Het incassotraject bij GGN
- We versturen de WIK (Wet IncassoKosten) brief. Deze is wettelijk verplicht en geeft je klant 14 dagen de tijd om alsnog te betalen.
Betaalt je klant niet of niet helemaal binnen 14 dagen? Dan starten we het minnelijk incassotraject.
2. Op basis van onze kennis over het betaalgedrag van 3,6 miljoen klanten kiezen wij welk aanmaningstraject het beste bij jouw klant past. We benaderen je klant via een brief, telefoon en/of e-mail.
Direct online incassotraject starten
De kosten
In 70% van de gevallen incasseren wij jouw onbetaalde factuur in de minnelijke fase. In dat geval zijn er voor jou geen kosten. Jouw klant betaalt in dat geval de incassokosten.
In het geval dat wij niet incasseren, werken wij met een kostenmaximum van 25 euro plus externe kosten. Deze externe kosten zijn meestal maximaal 10 euro en bestaan uit kosten voor het opvragen van informatie bij externe partijen. In de praktijk betekent dat maximaal 35 euro aan kosten.
Meer weten over online incasso van GGN?
Persoonsgerichte en effectieve aanpak
Iedere klant is anders. En daarom benaderen we iedere klant ook anders. Dit voor een optimaal resultaat. Onze database heeft gegevens van ruim 3,6 miljoen consumenten en bedrijven met betalingsachterstanden. Hierdoor kennen we dus al 90 tot 95 procent van jouw klanten. We stemmen onze aanpak daarom af op de persoon of het bedrijf achter de schuld. Wij zijn ons ervan bewust dat we een verlengstuk zijn van jouw organisatie en daarom incasseren we met respect voor jouw klant.
Hulp op maat
We bieden hulp waar mogelijk en zijn streng als het moet. We werken samen met diverse partners om jouw klant te helpen betalen.
Stap naar de rechter? Gratis scoring en advies.
Wanneer betaling in het minnelijk traject uit blijft, kun je overwegen om de stap naar de rechter te maken. GGN heeft als deurwaarder en incassobureau in één hiervoor de kennis en expertise in huis. Via een scoring bepalen wij of het zinvol is om de stap naar de rechter te maken. Op basis daarvan zullen wij een advies geven. De keuze is vervolgens aan jou om wel of niet door te pakken. Lees hier meer over de gerechtelijk incassotraject.
Doe de check
Wat kun je verwachten?
- Binnen 1 werkdag wordt je dossier in behandeling genomen of nemen we contact met je op bij eventuele vragen.
- Binnen 3 werkdagen ontvang je de inloggegevens van het MijnGGN account.
- In het MijnGGN account kan je 24/7 de status inzien van het dossier, corresponderen met het klant behandelend team of eventuele nieuwe incasso-opdrachten aanbieden.
Veelgestelde vragen.
Lees hier de meest gestelde vragen en de antwoorden.
- Welke informatie wordt er van me verwacht? We leggen het graag uit.
- Waar moet mijn factuur aan voldoen? Het is belangrijk dat je factuur aan de juiste eisen voldoet.
- Wat is aanmanen? Dit is de eerste stap in het proces. Lees meer over deze stap.
- Kan ik de status van mijn vorderingen volgen? Je hebt 24/7 inzicht via Mijn GGN
- Hoe kan ik contact opnemen? We helpen je graag verder.
Samenwerken met GGN?
Wij helpen je graag verder.
Ben je al klant? Log dan direct in bij MijnGGN.
Mail ons
Chat met ons
Je kunt ons ook bellen
We zijn op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur