Persoonsgericht incasseren: van dwingend tot helpend.
Jouw klanten zijn niet allemaal hetzelfde. Daarom benader je ze ook niet niet allemaal op dezelfde manier. Personalisatie is het toverwoord. En dat geldt ook voor klanten en bedrijven met een betalingsachterstand. Wij verzamelen en analyseren gegevens over betaalgedrag uit het verleden en heden. Zo krijg jij een optimaal rendement uit het incassotraject. Jouw klant persoonlijke aandacht en hulp op maat.
Data-analyse
Ons Advanced Data Analytics Team is continue op zoek naar patronen in de data van mensen met een betalingsachterstand. Zodat we een ideale balans tussen financieel en sociaal rendement kunnen bieden. In ons Credit Lab wisselen we kennis en ervaring uit met klanten, collega’s, schuldhulpverleners en ander partijen als gemeenten, kennisinstituten en universiteiten. Samen werken we aan vernieuwing van de incassobranche.
Database
Wij hebben een database met de gegevens van ruim 3 miljoen mensen en 600.000 bedrijven met een betalingsachterstand. 90 tot 95 % procent van jouw niet of slecht betalende klanten kennen wij al.
Persona’s voor consumenten en bedrijven
Ruim 3 miljoen klanten en 600.000 bedrijven hebben wij verdeeld in persona’s op basis van hun (betaal)gedrag. Deze persona’s zijn niet statisch. Ze worden continue aangescherpt en geoptimaliseerd met behulp van de feedback die wij krijgen van onze deurwaarders, onze klanten en mensen met een betalingsachterstand.
Persoonlijke aanpak
Bij elk persona hoort een andere aanpak. Bij de één werkt een telefoontje beter, bij de ander een e-mail of brief. Soms is alleen een duwtje in de rug nodig, soms vergaande hulp. Ook de tone-of-voice verschilt. De ene klant spreken we streng toe om hem of haar in beweging te krijgen, bij de ander heeft een zachte aanpak meer effect.
Rendement
Dankzij onze persona’s kunnen wij jouw klanten dus veel gerichter benaderen. En met effect: het aantal geslaagde incasso’s van portefeuilles waarmee wij aan de slag gaan, stijgt doorgaans met 20 tot 30%.