Veelgestelde vragen

Hoe kunnen we je helpen?

Ik heb een betalingsachterstand

Via iDEAL kan je veilig en snel aan ons betalen. De betaling is binnen 2 werkdagen zichtbaar in MijnIncasso. Onze medewerkers kunnen direct zien dat er betaald is.

Direct betalen

Via MijnIncasso kan je eenvoudig een betalingsregeling aanvragen.

Direct naar MijnIncasso

Wij helpen je graag. Want GGN vindt het belangrijk om mensen die wel willen betalen, maar dit niet kunnen, te helpen. We doen dit in samenwerking met een aantal partijen. Samen bieden wij je tips, tools en verwijzingen naar hulpinstanties, passend bij je persoonlijke situatie.

  • Mis je het overzicht in je betaalverplichtingen? Een persoonlijke buddy van fiKks kan je helpen overzicht te creëren. Ga naar www.wijgaanhetfikksen.nl/ggn en download de gratis app.
  • Zit je zonder werk? Wij hebben een samenwerking met uitzendteam Timing. Neem contact met ons op voor meer informatie.
  • Kom je er zelf niet meer uit? Er zijn diverse hulpinstanties die je kunnen helpen. Ga naar Geldfit via www.geldfit.nl/ggn. Via een korte test krijg je een hulpaanbod op maat op basis van jouw postcode.
  • Ben je op zoek naar tips? Of ben je benieuwd welke stap nodig is om jouw financiële fitheid te testen? Ga naar www.geldfit.nl/ggn

Voor alle overige vragen verwijzen wij je graag naar de veelgestelde vragen op MijnIncasso.

We willen je graag zo snel en goed mogelijk helpen. Op onze contactpagina vind je de antwoorden op de meestgestelde vragen en het contactformulier.

Ik ben opdrachtgever

Incasso is een manier om een betaling te innen van jouw klant. Dit kan je zelf doen door bijvoorbeeld een automatische incasso. Maar wanneer jouw klant niet wilt betalen, dan wordt het traject van een incassobureau of deurwaarderskantoor ook incasso(traject) genoemd. Je leest hier hoe dat zit.

Een incasso is het traject dat een incassobureau of deurwaarder doorloopt om een niet-betaalde factuur te incasseren. Dit traject bestaat uit 2 fases: minnelijke traject en gerechtelijke traject. Lees hier verder hoe dat werkt.

Om één of meerdere incasso’s te starten ga je naar het incassoformulier. Heb je al eerder een incasso-opdracht bij ons ingediend? Dan kan je direct inloggen op je persoonlijke MijnGGN account. Lees meer…

Vanuit de belastingdienst worden er een aantal eisen aan facturen gesteld. Maar ook voor het ter incasso uit handen geven van de factuur zijn er wat aandachtspunten. Lees meer…

Een incassobureau is een bedrijf dat jou helpt bij het incasseren van jouw onbetaalde facturen. Dit doen ze door middel van het minnelijke incassotraject.  Lees hier meer over een incassobureau. 

Een online incassobureau of deurwaarderskantoor biedt jou de mogelijkheid om online een incasso-opdracht te starten. GGN is een incassobureau en deurwaarder in één. Lees meer…

Wanneer het jou zelf niet lukt om onbetaalde facturen betaald te krijgen, dan kan een incassobureau jou hierbij helpen. Je leest hier hoe.

Je kunt een incassobureau inschakelen als het jou zelf niet lukt om jouw onbetaalde facturen betaald te krijgen. Lees meer over het inschakelen van een incassobureau.

Een incassobureau kan jou helpen om jouw onbetaalde factuur te incasseren, door middel van het minnelijke incassotraject. Lees hier verder hoe ze dat doen.

Binnen 1 werkdag wordt je opdracht(en) in behandeling genomen of nemen we contact met je op bij eventuele vragen. Lees meer….

GGN neemt het gehele incassotraject voor jou uit handen. Het kan echter zo zijn dat je waardevolle informatie over jouw klant hebt die van belang kan zijn voor het verloop van de incasso-opdracht. Lees verder….

Er zijn diverse manieren om contact met ons op te nemen. Lees meer….

 

Het minnelijke incassoproces is het traject waarin we een niet-betalende klant aanmanen. Het is de eerste stap van het volledige incassotraject. Lees meer…

Gerechtelijke incasso is de tweede fase in het incassotraject. Als een betaling in de eerste fase, minnelijke incasso, uitblijft dan is de volgende stap een gerechtelijke procedure starten, dit is gerechtelijke incasso. Lees meer…

De kosten die je in rekening mag brengen bij je klant in het geval van een onbetaalde factuur is geregeld via de Wet Incassokosten (WIK). Lees hier alles over incassokosten

Een 14-dagen (WIK) brief is een wettelijk verplichte laatste herinnering die wij naar jouw klant versturen. Deze brief is alleen verplicht wanneer jouw klant een particulier is of een onderneming met privé-aansprakelijkheid. Lees meer…

Een aanmaning is een betalingsherinnering die wij aan jouw klant verzenden. Het is de eerste herinneringsbrief in ons incassotraject en dus de start van de minnelijke fase. Lees meer…

Is de stap naar de rechter zinvol? Kan jouw klant eigenlijk wel betalen of lopen de kosten voor jou en jouw klant onnodig op? Dit gaan wij onderzoeken. Lees meer…

Het DBR is een landelijk register waar derdenbeslagen, waarvoor een beslagvrije voet van toepassing is, in staan. Alle gerechtsdeurwaarders moeten per 1 januari 2016 deze derdenbeslagen in dit register inschrijven. Lees meer…

Wanneer jouw incassozaak bij de rechter komt, dan zal deze rechter de inhoudelijk toetsen. Hiervoor heeft hij informatie van jou nodig. Lees meer…

Een dagvaarding is een officieel document met daarin een oproep aan jouw klant om voor de rechter te verschijnen. In de dagvaarding kan jouw klant precies teruglezen waarvoor hij voor de rechter moet verschijnen (eis, bedrag openstaande facturen en de gemaakte kosten). Lees meer…

Een vonnis is een uitspraak van de rechter na een gerechtelijke procedure. In het vonnis wordt je klant veroordeeld tot betaling. Lees meer…

Wanneer wij via de rechter een vonnis hebben gekregen kunnen wij executiemaatregelen treffen tegen jouw klant. Lees meer…

Een beslag is een executiemaatregel om een betaling van jouw klant te verkrijgen nadat wij via de rechter een vonnis hebben gehaald. Lees meer…

Schuldbewaking is een effectief bewakingssysteem om oninbare vorderingen alsnog te incasseren. Lees meer…

Als jouw klant de gehele vordering betaalt, dan kost het jou niks. In dat geval betaalt je klant namelijk de kosten. In 70% van de gevallen gaat je klant over tot betaling zonder tussenkomst van de rechter. In het geval je klant niet over gaat tot betaling, werken wij met een kostenmaximum. Lees meer…

Met onze rekentool kunt je vooraf jouw maximale kostenrisico voor een incasso-opdracht berekenen. Je ziet direct een reële indicatie van het bedrag dat je maximaal betaalt. Lees meer…

Voordat er een gerechtelijke procedure wordt gestart, zijn wij wettelijk verplicht om jou een kostenvoorschot te laten betalen. Met dit voorschot betalen wij de kosten die wij moeten maken bij externe partijen voor bijvoorbeeld het opvragen van informatie en het griffierecht. Lees meer…

Een kostenmaximum is het maximum aan kosten dat jij aan ons betaalt als jouw klant de vordering niet betaalt. Lees meer…

Een kostenmaximum is het maximum aan kosten dat jij aan ons betaalt en het kostenvoorschot is een bedrag dat wij door jou laten betalen voordat wij de gerechtelijke procedure starten. Lees meer…

De externe kosten zijn kosten die wij moeten maken bij externe partijen voor bijvoorbeeld het opvragen van informatie. Denk bijvoorbeeld aan het opvragen van woonadres van uw klant bij de gemeente. Deze kosten belasten wij in eerste instantie door aan jouw klant. Lukt dat niet dan brengen wij deze kosten bij jou in rekening. Lees meer…

Internationale incasso is een incassotraject in het buitenland. Bij GGN hebben wij een uitgebreid internationaal netwerk. Lees meer…